TIAC's Ask an Expert - Tell stories, reach travellers
Eastern Time: 2:00 PM, February 15, 2023
How do you stand out from the crowd of destinations clamouring for attention? How do you use the heartwarming tales of locals to inspire faraway visitors to add you to their must-see list? And how do different approaches to travel marketing content and design lead users to take different actions?
This presentation on travel content marketing will leverage the first-party data and insights of The Globe and Mail. Speakers Jessica Robinson and Jason Ainsworth will provide analysis and takeaways based on content trends, showcase the latest innovative approaches to storytelling and highlight learnings from destination-sponsored content campaigns that attendees can apply in their own marketing.
SCROLL DOWN TO REGISTER ↓
Jessica Robinson is the Content Lead at Globe Content Studio, the content marketing division of The Globe and Mail. As a content marketing expert, she uses journalistic-style storytelling and insights to create innovative work for brands like Destination Canada, Indeed and Loblaw. |
|
Jason Ainsworth is an analyst with Globe Content Studio. He supports the Studio in acquiring, understanding and utilizing data in their ideation, ultimately driving business results for brands. |
Consultez un expert AITC - Racontez des histoires, touchez des voyageurs
Heure de l'Est : 14 h, le 15 février 2023
*Ce webinaire est offert en anglais*
Comment se démarquer de la foule des destinations qui se bousculent pour attirer l'attention ? Comment utiliser les récits réconfortants des habitants pour inciter les visiteurs lointains à vous ajouter à leur liste d'incontournables ? Et dans quelle mesure des approches différentes du contenu et de la conception du marketing du voyage amènent-elles les utilisateurs à prendre des décisions différentes ?
Cette présentation sur le marketing de contenu touristique s'appuiera sur les données de source directe et les idées du Globe and Mail. Les conférenciers Jessica Robinson et Jason Ainsworth fourniront des analyses et des pistes de réflexion basées sur les tendances en matière de contenu, présenteront les dernières approches innovantes en matière de narration et mettront en évidence les enseignements tirés des campagnes de contenu parrainées par les destinations que les participants pourront appliquer à leur propre marketing.
Jessica Robinson est responsable du contenu au Globe Content Studio, la division du marketing de contenu du Globe and Mail. En tant qu'experte en marketing de contenu, elle utilise des récits et des idées de style journalistique pour créer des œuvres novatrices pour des marques comme Destination Canada, Indeed et Loblaw. |
|
Jason Ainsworth est analyste au Globe Content Studio. Il aide le studio à acquérir, comprendre et utiliser les données dans leur idéation, ce qui permet d'obtenir des retombées commerciales pour les marques. |